måndag 1 juni 2009

Muninn från Vallbo


Jag måste säga att jag är väldigt nöjd med mina två avkommor efter Draumur från Stallgården, den eldige hingsten vi hade här under två säsonger. Först blondinen Naela och nu börjar man också se vad det kan bli av lille Muninn, tvååringen u. Litla-Raud. Bägge två har förutom fina gångarter också väldigt trevligt temperament, är lättsamma att hantera och samarbetsvilliga.
På söndag skall Muninn och hans kompisar flyttas från den fantastiskt duktiga fotografen Ulrika Forsstedt, där de övervintrat, till Inger Jönsson i Gällö på sommarbete.
Draumur finns tyvärr inte längre, men hans avkommor lever vidare och förvaltar hans arv! Tack Erling och Lotta Rist Christensen för att jag fick förmånen att ha deras fina hingst på station!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Men morsan du är ju förf. svenskalärare, inte kan du väl skriva "tack för att jag fick låna deras fina hingst på station bla bla". det heter väl "tack för att jag fick låna eran fina hingst på station?"
hehe. du glömde förresten skriva att muninn nästan är min häst. nästan. puss.

Tova sa...

Ojdå, det var värst vad fel det kan bli! Det blir ibland retsamt många språkfel i bloggen, och språknörd som jag är så retar det mig så in i bomben när jag upptäcker dem!
Till exempel så har både jag och ännu mer Holger stora problem med radavstånd och styckeindelning ibland, som du kanske märker!
Ja visst är han fin lille Muninn!!