söndag 14 juni 2009

Wången var kallt idag

Jag hade inte tänkt åka till Norrländska mästerskapen på Wången i år, då jag inte ens blev efterfrågad som funktionär. Men plötsligt var jag där i alla fall, eftersom det hastigt och lustigt blev bestämt att Sofia skulle åka hem till Gudni, Lena och Lindaros i ett par dagar.
Hujedamej så kallt och regnigt det var på Wången! Ett fåtal personer satt och huttrade på läktarna, och inte hann jag se så många häftiga ridprestationer heller. Töltfinalen hade nog varit spännande att se, men för att vårda förkylningen bestämde jag mig för att missa den och åka hem till sängen istället. Några gamla kompisar hann jag träffa i alla fall, det är alltid lika trevligt.

3 kommentarer:

M A Friman sa...

Jag tog nog ett klokt beslut och stannade hemma, då jag inte heller hade något uppdrag som funktionär. Visst saknar man att träffa vännerna när man stannar hemma, men det var varmare och skönare inomhus. Tycker synd om alla som tävlade (och arrangörerna).

Pratade med Malin, vi funderar på ridvadet i augusti...

Tova sa...

JAAA! Det kör vi! Augusti är ju bästa månaden för Ridvadet.

Tova sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.