måndag 8 juni 2009

Det är mycket nu

Nu är det sista skolveckan med allt vad det innebär. Avslutningsbal i morgon med niorna, olika aktiviteter att planera och mycket att organisera. De två egna skolbarnen har lika fullspäckat program de sista dagarna som kräver logistik.
Och så var det det här med Naela och Wången. Nej, det blir inget av med bedömningen. Det har varit en otursförföljd månad för Malin som ridit in och tränat henne. Först fick hon stå ett par veckor för hon kändes så plötsligt trött. Efter vilan så hann Malin bara rida henne några gånger och sedan föll hon av en annan häst så illa att hon slog armen ur led. Det blev en ny ofrivillig vila för Naela, så inte undra på att hon inte orkade bära sig så som det förväntades när hon provreds av Heimir Gunnarsson, som skulle visat henne.
Så verkar det ska gå när jag ska få stona visade! Det går först jättebra, och sedan händer det saker mot slutet och så blir det pannkaka av alltihop.
Nu ska jag sova på saken i natt, så bestämmer jag i morgon om hon ska få exteriörvisas i alla fall. Vilan har gjort att hon både blivit lite för fet och inte lika musklad som hon borde ha varit, så det blir nog ingen bra exteriörbedömning heller. Men det vore ändå bra att få en fingervisning av vartåt det lutar, så jag tror att det lutar åt att vi kör på det ändå.

1 kommentar:

Marie G sa...

Hej Tova!

Jag har hittat hit, Sara S. sa att du börjat blogga KUL!
Spännande att visa Naela hoppas det går bra, det gör det nog ska du se.
Vi önskar dig Lycka till!
Kram Marie Gradin