onsdag 3 juni 2009

Livets motpoler

Ja, nu undrar säkert flera läsare vad som egentligen försiggår i Vallbo efter att de läst Holgers senaste inlägg där han visar lite...betänkligheter mot sin frus hästintresse?
Jag tror inte att "problemet" är så väldigt ovanligt. Hästar ÄR dyra i drift och det STÄMMER att de fordrar en hel del arbete.
Ändå förstår han och stöttar min passion för hästar som inte verkar ge med sig med åren, den bara ändrar sig lite. Just nu rider jag inte så mycket (men snart gör jag det igen :-), och mitt intresse för tävlingar har sjunkit betydligt de senaste åren. Förut kunde jag sitta och följa varje ekipage på tävlingar och noggrannt skriva upp varje delpoäng de fick. Numera åker jag gärna och hjälper till lite på tävlingarna för att få komma ut och träffa lite folk. På den nivån är det.
Men Holger har också sina passioner (och tur är väl det för mig)!
Till exempel så var han och hans kompis Lasse ute HELA NATTEN och fiskade på "strömmande - vatten - premiären" natten till den 1/6, och i morgon ska de till Norge och fiska lax.
Hans passion är något billigare, men kan nog lätt ta lika mycket TID i anspråk som hästarna!
Här en bild på några fina öringar som min käre man har fångat.

Inga kommentarer: