torsdag 28 maj 2009

Inackorderade hästar och deras människor

De senaste åren har jag fått alltfler inackorderade hästar på gården. Det passar mig utmärkt sedan min äldsta dotter Emma blivit stor och flyttat hemifrån, och därmed lämnat mig rätt ensam med mitt hästintresse. Visst, Holger rider nån gång ibland och hjälper mig med det mesta, men han tycker att det är betydligt roligare att åka telemark än att rida, om man säger så. Det är kul med inackorderingarna, men framför allt med deras tillbehör i form av sina ägare!
Den fantastiska nordsvensken Trolla har jag redan bloggat om, likväl som hennes fodervärd Martin som numera gör VÄLDIGT mycket karljobb på gården (kör fram balar, röjer sly i hagar, byter däck på hästfinkan mm)! Hans sambo Pia -Lena har två islandshästar, Rispa och hennes föl Aska (2 år) som hon fick med sig efter att ha jobbat på Island. Pia -Lena och Martin har sedan augusti förra året till och med FLYTTAT hit till Vallbo och med dem har vi helt enkelt jättetrevligt!
Sist men inte minst har vi Maria och hennes Svala, ett fyraårigt sto som ska ridas in nästa vinter. Maria älskar Vallbo, hon har bott här och längtar ständigt tillbaks. Som tur är så har hon Svala här fortfarande, och hon brukar hålla kurser i yoga hos oss varje torsdag. Ibland när hon får en stund över så lånar hon Maia och rider en sväng efter yogan, som en fin avslutning på dagen. Bilden på Maria och Maia togs ikväll, torsdag den 28/5 och visar ett grönskande Vallbo i bakgrunden, men ännu snöfläckar på Middagsvalen.

1 kommentar:

bronco sa...

snyggt ekipage, ses på torsdag!