söndag 17 maj 2009

Fjällturer i sommar?

Nu när sommaren snart är här är det inte utan att man börjar drömma sig tillbaks till de underbara fjällturer vi har haft här under de senaste somrarna. Bilden förställer mig själv och ett antal av Wångens islandshästar med tillhörande Hästguideelever, då vi hade en av de vanligt förekommande "tappskopauserna".
Vi guidade det här gänget under sex dagar ute i fjäll och skog, och hade väldigt trevliga dagar tillsammans. Tyvärr verkar det inte bli någon upprepning av projektet i år pga anledningar som jag inte riktigt minns, men minnena från fjolåret lever kvar.
Ett säkert tips till dig som funderar på att ge dig ut på fjälltur med din häst i sommar: lär dig först att slå på en tappsko! Detta var Wångens elever mycket duktiga på. Därför kunde jag stå och ha trevligt och babbla lite som jag så gärna gör, istället för att kämpa med böjda skor som inte ville ville bli ditslagan, när detta hände :-)!

2 kommentarer:

Joanna sa...

Ja, en tappskokurs står högt på min lista över saker att lära sig! Längtar efter ridtur i fjällen, försöker planera in i alla fall en helg under sommaren!

M A Friman sa...

En tappskokurs har jag gått, men aldrig använt mina kunskaper efter det. Är ju lycklig granne till en hovslagare.

Kanske vi kan göra en gemensam tur till fjällen i sommar?