fredag 3 juli 2009

Borta bra men hemma bäst

Ja, så var Gotlandsveckan avklarad. Jag älskar att åka dit, och börjar alltid leka med tanken att bo där när jag är där, men väl hemma igen så tycker jag alltid att Jämtland är nog så bra. Strålande sol var det där, men också här hemma Jämtland berättade Holger på knastrig telefonlinje.
Väl hemma igen så inser jag vad oerhört priviligierad man ändå är som bor här uppe med all grönska och blåa vatten, samt de undersköna vyerna med snöfläckar på fjällen som fond till allt.
Det är många turister som är ute och vandrar i fjällen just nu, den allmäna parkeringen i Vallbo var full med bilar idag.
Litla är sjuk igen. Jag orkar knappt skriva om det just nu, men hon var jättedålig idag och vi fick ta upp veterinär akut. Diagnosen denna gång är fång OCH allergi. Det var hemskt att se henne så sjuk. Hon har fått Finadyne och mår bättre ikväll. Det här känns inte bra, och veterinären gav oss ingen vidare prognos med tanke på att hon insjuknat tre gånger på tre månader med underliga symtom.

Inga kommentarer: