söndag 23 augusti 2009

Kantarellycka


Idag var jag och några av mina vänner ute i skogarna ovanför Kall och plockade kantareller. Vilken lycka när vi hittade ställe efter ställe där de lyste alldeles guldgula i solen!
Man blir helt som förbytt när man hittat första stället, far runt som en spårhund blir hur girig som helst.
Vi hittade så många kantareller! Alla fyra kompisarna kom hem med korgar lika fulla som på bilden. En del ställen lyckades jag spara som favoriter i min telefon- gps, en fantastisk uppfinning som jag med viss möda håller på att lära mig använda.
En härlig dag fick vi. Soligt och varmt, trevligt sällskap, skön vandring och massor av kantareller. Vad kan man mer begära av livet?

2 kommentarer:

Anonym sa...

FINNS DET BLÅBÄR KANTARELLER OCH HALLON TILL HELGEN? OCH HJORTRON?`JAG KOMMER!!! hehe. puss stor-dotra.

Anonym sa...

Heeej jag tror vi får börja komunicera via bloggen, ses ju aldrig längre... Jag blir otroligt avundsjuk, vill åxå plocka bär och kantareller, men den dagen kommer väll :-)
Tjockiskramar fån grannen.