onsdag 5 augusti 2009

Turbulent vecka

Dagens bild andas harmoni. En häst vilar lugnt efter nattens bete. Hos oss är det just nu lite turbulent, däremot. Vi har och har haft många gäster på besök, flera ungdomar att ta hand om och lite halvt uttråkade egna barn som så smått börjar längta efter skolstart. Många olika människors behov att tillgodose, och stor känsla för logistik och organisation fordras av mig och Holger som skall föreställa spindlar i nätet.
Dessutom ringer det varje dag människor som vill rida islandshäst, vilket jag tycker är väldigt roligt! Tyvärr kan jag inte ta emot större grupper, men jag försöker tillgodose dem som ringer med erbjudanden om kortare turer med få deltagare och därmed större innehåll.
Det finns just nu inte så många turridningsföretag i området, därför är trycket stort i år.
Mitt i allt det här måste Holger i övermorgon hastigt flyga till Tyskland, eftersom hans far har blivit svårt sjuk. Nästa vecka blir jag alltså ensam ansvarig för hela ruljangsen. Fullt upp med andra ord!

Inga kommentarer: