måndag 26 oktober 2009

Alla tillfälligt utflugna ur boet

För närvarande är hela familjen spridd på flera håll. Jag och Jonathan är i Härnösand där jag pluggar nordiska språk och Jonathan hälsar på en kompis, Holger är i Tyskland och hälsar på sina föräldrar och Sofia är hos våra vänner Gudni och Lena och hälsar på sin kompis.
Hemma är hästarna, marsvinen, katterna och de nyligen förvärvade hedemorahönsen (!) som jag för övrigt ännu inte har berättat om! Alla djuren blir väl omskötta av grannar, men jag måste ändå ringa hem varje dag och kolla hur det går.
Hönsen, ja. Vi är numera hönsägare och i den gamla hingstboxen där det inte varit nån hingst på flera år har nu blivit hönshus istället där vi hyser fem hönor och två tuppar. Bilder kommer snart, jag måste bara få tag i en ny kamerakabel så kommer det mycket nytt bildmaterial på bloggen!

1 kommentar:

bronco sa...

Trevligt med hönor, hoppas ni får fina och gula ägg i massor!