söndag 6 september 2009

Fjälltur!


Så har vi då genomfört årets kompis- fjälltur till Issjödalen, jag och några vänner och deras hästar.
Vi samlades på fredag kväll, fast beslutna att genomföra turen trots att regnet hällt ned hela fredagen. En fjälltur per år måste man bara fåt till!
Tro det eller ej, men på lördagen föll det inte en endaste droppe på oss under hela turen!
Det blåste lite i början, men när vi åt Marias medhavda ärtsoppa vid lunchstoppet vid Pyramiderna, var det helt vindstilla och solen behagade till och med titta fram en smula.
Vi fick en kanontur, helt enkelt. Uppe på platån ovanför Issjödalen fick vi till härliga tölt - och galoppsträckor som jag tror att de flesta av oss sent ska glömma.
Flera av oss som red är inbitna bloggare, och jag tror att det kommer dyka upp fler bilder och resereportage på Maarits och Joannas bloggar inom en snar framtid, men jag är först ut eftersom jag blev hemmavid vid dagens tur till Bäverkroken och Ridvadet.
Familjen är viktigare än hästar, Sofia tyckte inte om att mamma skulle rida hela dagarna den här helgen så då får man vackert stanna hemma.
I skrivande stund sitter de säkert och gottar sig nere vid Ridvadet. Jag är avundsjuk men det känns ändå skönt att vara hemma och ta det lite lugnt också.

4 kommentarer:

M A Friman sa...

Tack Tova för denna underbara helg. Vi har haft det super super härligt hela helen och det är så otroligt trevligt att komma upp till dig. Hoppas du hinner och kommer ihåg att njuta av det du har för du har en helt fantastisk omgivning. Tack ännu en gång!

Joanna sa...

Tack Tova! Längtar redan tillbaka till er! Jag och Klara kommer snart och hälsar på :)

Anonym sa...

Vill bara säga jätte mycket tack för en helt enorm helg på alla vis.
Härligt boende, god mat och otroliga turer.
Det här kan man leva länge på!
Tack tack // Bella och Gledi

Anonym sa...

Jag kan bara instämma i föregående kommentatorer! Tusen tusen tack för en helt magisk helg! :)
/Bigge & Frigg