fredag 29 januari 2010

Tjejen som ville för mycket

Hur man än gör så räcker tiden inte till. I vinter har jag tänkt åka skidor minst tre gånger i veckan, rida minst lika många gånger i veckan och samtidigt hinna vara en duktig hustru, mamma, lärare, familjehemsföreståndare, pensionatsvärdinna och hästägare.
Dessutom håller jag på att uppgradera min lärarexamen med en c-uppsats i pedagogik. Så där lite vid sidan av liksom.
Alla saker som måste göras - ja de måste ju bara göras. Men de där roliga sakerna man vill göra
- varför hinner man inte med dem? Det har inte blivit mycket ridet och inte heller mycket skidåkt, fast jag älskar det och vet att jag blir mycket trevligare och gladare om jag får hålla på med det där.
Det är så mycket som är kul och livet är ju roligt när det går i rasande fart, men tänk om jag nån gång kunde få känna efter och tänka att idag, ja idag har jag gjort ALLT som skulle göras och nu FINNS det inget mer att göra!

Inga kommentarer: