måndag 9 november 2009

Tävlingshästen Trolla

Igår kom en mycket stolt och nöjd Martin hem från sitt livs första tävling med världens bästa Trolla. De gjorde debut i Skogskörnings- DM (tror jag att det var) i Spikbodarna utanför Östersund. Martin, som inte har hållit på så länge med skogskörning men som har världens bästa läromästarinna i Trolla, hade anmält sig till nybörjarklassen.
Väl där så visade det sig att de var de enda anmälda i nybörjarklassen, så då fick de vara med bland veteranerna. De kom TREA av sju anmälda!! Är inte det en debut att vara stolt över så säg? De gjorde Lunnebänk som jag inte riktigt kan förklara vad det är, de vände över stockar och allt möjligt, och de var snabbast av alla!
Trolla är ju världens coolaste häst, men trots det är hon het både att rida och köra. Desto mer kan då beundra både Martin och Trolla för att de uppenbarligen ändå lyckades hålla nerverna under kontroll och klara alla moment, trots att hon var het och låg på.
Själv var jag tyvärr inte där och tittade, men det hade varit väldigt roligt att se hästarna användas i skogen så som man gjort i alla tider. Nästa år kanske det blir repris? Då ska vi vara där med en hejaklack från Vallbo!

1 kommentar:

Joanna sa...

Vi var på väg att åka dit, men annat kom i vägen. Hade varit superkul att se dem i action. Jag ansluter mig till hejaklacken till nästa år!