söndag 15 november 2009

Skridskoåkning på Nulltjärn


Idag åkte jag, Irina och Sofia skridskor på Nulltjärn och det var hur härligt som helst! Visst var det lite ojämn is här och var på grund av snön, men vad gör det när solen strålar och det är helt vindstilla ute?
Vi fick efterhand ta av oss både jackor, mössor och vantar för att vi blev så varma, men oj vad kul det var! Särskilt för lilla mamman, som inte stått på skridskor på 25 år var det ett riktigt spännande äventyr. Sofia fällde en rolig kommentar som får illustrera nivån på min åkning: Mamma nu är det som att du är barnet och jag är den vuxna". Är det inte underbart så säg?

3 kommentarer:

bronco sa...

25 år... men det är ju lite som slalom, lite halkigare kanske! Kram på dig!

Anonym sa...

Jag har inte åkt skridskor sedan högstadiet, hmmmm det är alltså sisådär 30 år sedan. Med ett undantag. På min 40-årsdag kidnappade mina syskon mig. Jag fick på mig ena systersonens hockeyutrustning. Eller rättare sagt, jag fick själv lista ut var och hur jag skulle få på mig de olika utrustningsdelarna. Sedan stapplade jag ut på isen, där jag fick uppgifter som jag utförde med tveksamt resultat. Tyvärr har den "comebacken" avskräckt mig från att testa långfärdsskridskor. Synd, för det ser så härligt ut. Kul att du har provat, Tova!
kram Karin

Annika sa...

Hej Tova!

Det är alltid lika kul att läsa om hur ni har det :) Och visst blir man avundsjuk när man läser om er skridskotur! Här nere i Östergötland finns ingen tillstymmelse till varken snö eller is. Vilken fin tröja du har förresten :)

Kram från Annika (Jägarteamet)