måndag 15 februari 2010

Håll dig ung i sinnet - arbeta med ungdomar

Holger och jag trivs med att ha människor omkring oss. Frågan är om det är medvetna eller omedvetna val vi gjort, men hur som helst så arbetar vi hela tiden med människor. Vi är pedagoger bägge två och driver ett pensionat dit det kommer många människor. Så tur är väl det att vi trivs med det- annars skulle det nog bli vissa problem.
Särskilt roligt är det att arbeta med ungdomar! Deras glada pladder, deras bus och stoj och deras öppenhet - gör att jag själv känner mig yngre i sinnet än vad jag är. Att se alla glada ansikten när jag kommer till skolan på morgonen gör mig själv glad och på gott humör.
Riktigt kul blir det också när vi får hit ungdomsgrupper till Per-Olsgården! Trevliga, glada och obekymrade ungdomar kommer i de närmaste tre veckorna att "ockupera" vårt hus, med allt vad det innebär. Visst, en massa jobb blir det, men vad gör det när stämningen är på topp!

Inga kommentarer: